تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

  • ۰
  • ۰

 

 

شرایط طلاق توافقی در مشهد چیست؟

 

برای طلاق توافقی احتیاج به شروط خاصی نیست و این به معنی اجباری نشدن مراجعه به دادگاه نمیباشد ؛ در صورتی که از عنوان آن بر میاید ؛ زن و شوهری که تصمیم‌ به جدایی گرفته اند در تمام امور ازدواج مانند مهریه ؛ نفقه؛ حضانت و غیره با هم تفاهم میکنند و بعد به وکیل خانواده مشهد مراجعه کرده و نظرهای خود را مکتوب میکنند تا گواهی عدم امکان سازش طبق همین صورت جلسه

اخذ کند . بنابر این زوجینی که فکر جدا شدن را دارند در راه اول باید به دنبال وکیل پخته و کاربلد باشند تا ضمن استفاده از مشاوره ؛ تفاهمات نیز توسط وکیل تنظیم شود تا شکل رسمی و قانونی پیدا کند.

 

بر اساس قانون حمایت از خانواده ؛ در تمامی موارد طلاق جز طلاق توافقی ؛ زوجین باید توسط دادگاه به داوری ارجاع داده شوند . برای مثال در طلاق از سوی زوجه و طلاق از سوی زوج ؛ زوجین به داوری ارجاع داده می‌شوند و دادگاه بعد از بررسی نظر داوران رای را صادر میکند.

 

اما در طلاق توافقی؛ نیازی به انجام این کار نمیباشد ؛ به این علت که دو طرف با هم سازش کرده‌اند ؛ فقط زوجین تنها باید به واحد مشاوره خانواده مراجعه کنند و مشاور باید نظر خود را برای مشخص کردن به دادگاه ارایه دهد.

 

موردهایی که در طلاق توافقی مشهد باید مشخص شود:

 

- [ ] طبق ماده (۲۹) قانون حمایت از خانواده ؛ دادگاه ضمن رای خود با توجه به شرایط ضمن عقد و مندرجات سند و مدرک ازدواج؛ تکلیف جهیزیه ؛ مهریه ؛ نفقه ؛ اطفال و حمل را مشخص و همچنان اجرت المثل ایام زوجیت طرفین طبق ماده (۳۳۶) قانون مدنی معین و در مورد چگونگی حضانت و نگه داری اطفال و صورت پرداخت هزینه حضانت و نگهداری تصمیم مقتضی میگیرد . همچنین دادگاه باید با توجه به وابستگی عاطفی و‌ مصلحت فرزند ترتیب؛ زمان و مکان‌ ملاقات او با پدر و مادر و‌دیگر اطرافیان را مشخص میکند .

 

روش و قانون جدید طلاق توافقی در مشهد:

 

در مورد قانون جدید طلاق توافقی لازم به ذکر میباشد که اصل موضوع مراحل طلاق توافقی تغییری نکرده و‌همچنین پیچیدگی های به خصوص خود را دارد و فقط تغییری که ایجاد شده گذراندن بازه ی وقتی ۴۵ روزه جهت اخذ گواهی نامه عدم انصراف میباشد و‌در طول این زمان چند جلسه مشاوره و روان شناسی جهت صلح و توافق بین زوجین برگزار میشود که جلسه ها به شکل خصوصی بوده و‌البته امکان فوری انجام شدن آن به شکل قانونی در موارد به خصوصی امکان پذیر است که با دیگر مراحل آن تفاوت ویژه ای دارد .

 

برای طلاق توافقی مشهد چه مدارکی لازم میباشد ؟

 

* صورت جلسه توافقی که در دفتر وکالت تنظیم میشود

* وکالتنامه حق طلاق ؛ چنانچه زن وکالت در طلاق داشته باشد .

* وکالتنامه مخصوص وکیل دادگستری

* سند ازدواج‌ یا رونوشت

* شناسنامه زوجین

* گواهی‌ عدم بارداری

 

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد :

 

اول هر دو یا یکی از زوجین و یا یکی از وکیل مرتبط ؛ باید به سامانه تصمیم برای نوبت دهی طلاق توافقی بروند و طبق خواسته سامانه نام برده اطلاعات خود را وارد کنند ؛ در آخر با تایید اطلاعات و‌ دریافت کد پیگیری ؛ آدرس و تلفن مرکز نمایش داده میشود.

 

توجه: در سامانه تصمیم ؛ نوبت گیری؛  ارجاع ‌و پاسخ دهی مرکز مشاوره یا کلینیک های مددکاری اینترنتی میباشد .

 

سپس دادگاه مسئله  را به مرکز مشاوره خانواده گزارش می‌دهد ؛  در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق توافقی ؛ مرکز مشاوره خانواده مسئله را با تعیین کردن موارد توافق جهت تصمیم آخر به دادگاه منعکس میکند.

 

تعداد جلسه های مشاوره باید حداقل پنج جلسه باشد که ۴۵ تا ۳ ماه زمان میبرد. این مدت زمان بستگی به شروط زوجین و مرکزی که انتخاب میکننددارد.

 

بعد از صدور رای دادگاه ؛ زوجین در مهلت سه ماهه می‌توانند به یکی از دفاتر رسمی طلاق برای ثبت طلاق توافقی بروند؛ در غیر این صورت ؛ گواهی صادر شده از درجه اعتبار ساقط میباشد.

 

هزینه طلاق توافقی در مشهد شامل ؛ انجام مشاوره طلاق-ثبت دادخواست طلاق در مشهد از راه دفاتر خدمات قضایی-ثبت طلاق در محضر  میباشد و پرداخت تمام هزینه های دادرسی حتی با وجود وکیل ؛ وظیفه ی موکل است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی