تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

  • ۰
  • ۰

 

 

ذکر شده که زوجه برای جدایی و طلاق نیازمند این میباشد که به قاضی دادگاه یقین بدهد  ادامه زندگی مشترک‌برای وی همراه با ناراحتی و مشقت زیاد یا (عسر و حرج) میباشد ؛ یا اینکه قطعی  کند همسرش یکی از شروط دوازده گانه طلاق که حین برگه  نکاحیه آمده را انجام داده است تا بتواند از همسرش طلاق بگیرد ؛ رسیدگی به درخواست طلاق از سوی زوجه هم‌مثل رسیدگی به درخواست طلاق از سوی زوج ؛ سه مرحله ای میباشد و مدت زمان زیادی نسبت به طلاق توافقی ‌دارد.

 

* زوجه با ارایه دادخواست همراه با دلایل محکم به شعب یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ؛ اولین قدم را در راه جدایی و‌طلاق برمیدارد ؛ بعد از آن دادخواست زوجه به دادگاه خانواده برای بررسی فرستاده میشود ؛ اگر بعد از بررسی به براهین زوجه در دادگاه بدوی یا اولیه حکمی صادر شود که به لطمه  یکی از زوجین باشد ؛ آنها بیست روز وقت دارند که در طول این مدت می‌توانند به این حکم نزد دادگاه تجدید نظر اعتراض کند.

 

* اگر یکی از زوجین به حکم دادگاه بدوی که به زیانش صادر شده ؛ در مدت زمان بیست روزه اعتراض کند ؛پس از اعتراض وی بررسی در دادگاه تجدید نظر شروع میشود و‌طرفین صرفا با ارسال لایحه ؛ دفاع های خود را به دادگاه تجدید نظر ارسال میکنند چون بررسی در این دادگاه به طور غیرحضوری میباشد ؛ دادگاه تجدید نظر بعد از رسیدگی کامل حکم صادر میکند .

 

* اگر به حکمی که از دادگاه تجدیدنظر صادر میشود دوباره زوجین اعتراضی داشته باشند  ؛ می‌توانند در مدت زمان بیست روز به این حکم اعتراض کنند ؛ این اعتراض به حکم دادگاه تجدید نظر را واخواهی میگویند ؛ در این شکل پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور ارسال میشود .

 

مدت موعد بررسی به درخواست طلاق از طرف  زوجه را می‌توان به این صورت تخمین زد که در خوشبینانه ترین حالت ممکن‌ با حساب (۴۵ )روز جلسه های مشاوره پیش از طلاق و زمان اعتراض به احکام صادر شده از طرف دادگاه بدوی و تجدید نظر که برای هرکدام بیست روز میباشد ؛ طلاق در این حالت چیزی بین سه ماه بدون اعتراض زوجین تا یک سال همراه با اعتراضات طول میکشد ولی باز این زمان در تمام شهر ها و شعبه های رسیدگی کننده در دادگاه یکسان نمیباشد و بستگی به موارد بررسی دارد، معمولا بعد از دادخواست طلاق از جانب زوجه ؛ ادعاهای متفاوتی در این خصوص موجب افزایش زمان بررسی میشود . چون قاضی باید اول موارد را چک کند و در آخر نسبت به آن ها رای صادر کند ؛ طبیعی  است هر چه این ادعا ها زیاد باشد ؛ زمان زیادی برای بررسی صرف میشود .

 

نحوه تسریع در روش طلاق از طرف زوجه:

 

با توجه به مطالب فوق در مورد مرحل های رسیدگی به  تقاضای طلاق از جانب  زوجه ؛و مدت موعد بررسی به درخواست طلاق از سوی زوجه شاید بتوان نکاتی را ذکر کرد که با استفاده آن ها بشود مدت زمان بررسی به درخواست طلاق از سوی زوجه را کوتاه کرد مانند:

 

1. اگر زوجه برای درخواست طلاق از کمک و مشاوره وکیل از همان اول درخواست طلاق استفاده کند کار برایش راحت و سریع انجام میشود .

 

2. اگر زوجه بتواند در روش بررسی به درخواست طلاق به مشاوره وکیل و راهنمایی و کمک وی یکی از موارد دوازده گانه طلاق که ضمن سند ازدواج آورده شده است را ثابت کند ؛ اگر همسر راضی به طلاق دادن زوجه نباشد اعتراضی از جانب شوهر مورد قبول نمیباشد .

 

در این حالت کار برای زوجه راحت تر و مدت بررسی به درخواست طلاق ؛ سرعت زیادی دارد و وقت بیشتری طول میکشد تا زوجه به هدفش  که همان جدایی میباشد برسد ؛ چون وکیل ها با توجه به توانایی و استعداد و شناخت قوانین می‌توانند در دعوا ها کمک زیادی به اشخاص بکنند .

 

3. نکته ی دیگر این میباشد: اگر زوجه دادخواست طلاق دهد ولی همسر به این خواسته زوجه راضی نباشد و رضایت ندهد؛ زوجه میتواند با وساطت وکیل با حرف زدن با شوهر رضایت وی را به طلاق جلب کند ؛ که این روش هم میتواند یکی از راه های به جلو افتادن در روند رسیدگی به درخواست طلاق از جانب زوجه باشد تا در وقت کوتاهی حکم طلاق صادر شود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی