تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

تهران طلاق

موسسه حقوقی تهران طلاق

  • ۰
  • ۰

 

 

 

مسائل حقوق خانواده ، از مهم ترین و پر اهمیت ترین مسائل موجود می باشند به گونه ای که افراد باید ، از جزییات آن به خوبی آگاه شوند تا متوجه حق و حقوق خود بشوند . به همین سبب افراد می توانند با مشورت با ، بهترین وکیل متخصص آنلاین نفقه ، مسائل و موضوعات خود را در میان بگذارند . یکی از مسائلی که می توان با بهترین وکیل متخصص آنلاین نفقه ، در میان گذاشت بحث نفقه می باشد . قانون گذار تعریف دقیق و روشنی از نفقه نکرده است ، فقط در ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی ، مصادیقی از نفقه را برشمرده . از جمله این مصادیق می توان به : تامین کردن خوراک ، مسکن ، اثاث منزل ، پوشاک ، هزینه های بهداشتی و درمانی ، و همچنین تامین کردن تمام نیاز های متناسب و متعارف با وضعیت زوجه ، و .... اشاره کرد .

بر طبق قانون به موجب عقد نکاح ، زوجین در مقابل یک دیگر باید وظایف و تکالیفی را انجام دهند ، از جمله این وظایف در عقد نکاح دائم ، پرداخت کردن نفقه زن می باشد که بر طبق قانون بر عهده شوهر است . ( البته باید افزود که : در عقد نکاح موقت ، پرداخت کردن نفقه زن به عهده شوهر نیست ، و در واقع به زن در عقد نکاح موقت نفقه ای تعلق نمی گیرد ، مگر این که زن و مرد در این خصوص با یک دیگر توافق کرده باشند ) .

از دیگر مواردی که بهترین وکیل متخصص آنلاین نفقه ، می تواند به هر یک از زوجین متذکر شود ، شرطی است که در صورت رعایت آن به زن نفقه تعلق می گیرد . همان طور که در فوق گفته شد ، زن و مرد به موجب عقد نکاح در مقابل هم وظایفی و تکالیفی دارند . همان طور که مرد باید نفقه زن را بپردازد ، از طرفی زوجه نیز باید از همسر خود تمکین ‌کند . تمکین به  عام و خاص تقسیم می شود . تمکین خاص به معنای برقرار کردن رابطه زناشویی زوجه با شوهر می باشد ، و تمکین عام در واقع به معنای این امر‌ است که زن ، ریاست شوهر را بر خانواده پذیرفته و در امور کلی ، از همسر خود اطاعت می‌ کند و .... . اگر زن از همسر خود تمکین نکند ( نشوز ) در چنین صورتی بر طبق نص صریح قانون ، به زن ناشزه دیگر به هیچ عنوان نفقه تعلق نمی گیرد . البته قانون گذار برخی موارد را ذکر کرده است که در صورتی که زن بتواند اثبات کند ، این مجوز را دارد که از مرد تمکین نکند و در عین حال نفقه خود را ، دریافت نماید ‌. از جمله این موارد می توان به حالتی اشاره کرد که : زندگی کردن زن با مرد در منزلی واحد و مشترک ، برای زن ضرر شرافتی ، جسمی ، و حتی مالی دارد ، به تبع در چنین شرایطی زن می تواند با اثبات این امر ، در منزلی غیر از منزل زوج ، سکونت کند و هم چنان نفقه دریافت کند . یا حتی ممکن است که بر طبق نظر پزشک ، برقرار کردن رابطه زناشویی برای زن خطرناک باشد ، در این صورت نیز زن می تواند از همسر خود تمکین نکند ولی نفقه ، دریافت نماید . مورد دیگر حالتی است که زن در دوران عادت ماهیانه می باشد ، در این زمان نیز عدم تمکین زن مانع از دریافت نفقه نخواهد شد . و مواردی از این قبیل که همگی مجوزی برای عدم تمکین زوجه ، می باشند .

حال ممکن است سوالاتی از بهترین وکیل متخصص آنلاین نفقه ، مطرح شود همچون این سوال که : زن چگونه می تواند نفقه خود را از مرد مطالبه کند و آیا میزان نفقه در قانون مشخص شده است ؟ بهترین وکیل متخصص آنلاین نفقه ، باید متذکر‌ شود که زن به دو صورت کیفری و حقوقی می تواند طرح دعوا کند ، با این تفاوت که در طرح دعوای حقوقی زن می تواند نفقه گذشته خود را نیز ، از زوج مطالبه نماید . در پاسخ به سوال دیگر ، باید افزود که : هیچ میزان دقیق و مشخصی در قانون برای نفقه زوجه در نظر گرفته نشده است و تعیین نفقه زن ، به کارشناس رسمی دادگستری سپرده خواهد شد . کارشناس مربوطه با در نظر گرفتن عوامل مختلفی ، میزان نفقه زن را تعیین  می کند و مرد موظف است که میزان تعیین شده را ، بپردازد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی